Lead minőségek javítása

Hogyan lehet a lead minőségen javítani és ezzel együtt a konverziót javítani a funnel alja felé? Mi van akkor, ha van egy weboldalunk sok organikus látogatóval, vagy valamilyen optimalizált fizetési csatornával (Google Ads), de a funnel alján a leadek nem konvertálnak jól? Például nem veszik fel a telefont, vagy nem reagálnak az emailre, vagy a meetingen valami miatt nem valósul meg az együttműködés.

Tartalommarketing szempontból ha megnézzük, hogy egy-egy lead honnan érkezett, akkor szépen el lehet különíteni az egyes csatornákat. A leadek jöhetnek organikus forgalomból, fizetett csatornából vagy érkezhetnek közvetlenül a weboldalra is.

lead generation

Ezeket szétválasztva megnézhetjük, hogy melyik csatornáról érkezett leadek konvertálnak a legnagyobb arányban. Általában az organikus csatornából érkezett emberek jobban konvertálnak (25%), mint a fizetett csatornás leadek (5%). Nagyon nem mindegy, hogy 25%-os vagy 5%-os konverziós aránnyal tervezünk a jövőre nézve.

Virtuális rendezvények

Az idei év egyik nagy durranása a virtuális rendezvények voltak. Alapból ezek az események inkább brand awareness-t növelnek, de az előnyük viszont, hogy a világon bárki be tud rájuk regisztrálni, és ezáltal tudunk egy adatbázist építeni a potenciális leadekből.

Webinar

A másik hasznos platform, ami 2020-ban virágkorát éli, az a webinar. Akkor tud jól működni, ha rendszeresen tartunk webinart, és a listánkon található emberek tudnak róla és számítanak is rá. Itt tudjuk mérni az engagement metrikákat, hogy hányan jönnek el, kik jönnek el, mit kérdeznek stb.

Ha valaki zsinórban 3 webinaron megjelent, végig is nézte, esetleg még kérdezett is párat, és cégprofil alapján is potenciális lead, akkor neki megérheti sales üzenetet küldeni. A webinarokon gyönyörűen szét tudjuk választani azokat a leadeket, akiknél még nincs esélyünk sales-szel próbálkozni, és azokat, akiknél már indíthatunk egy értkésítéssel kapcsolatos beszélgetést.

Podcast

A saját céges podcastek is működhetnek, bár az elején van költsége a beindításának és sok erőforrásba kerül hétről-hétre összehozni egy adást. Ha ez nem is oldható meg, akkor is javasoljuk a részvételt más podcastekben vendégként.

A podcast is hozhat leadeket, igaz ezek nem ebook letöltős leadek, vagy email feliratkozós leadek. Viszont, aki végighallgatja a podcastünket, és utána keres fel minket saját döntéséből, ő egy igazi inbound lead, és sokkal jobb minőségű leadnek számít, mint az, aki letölt egy marketinges anyagot.

Tudj meg többet!

Tartalommarketing funnel: így szerezz ügyfeleket tartalommal

Lead generálás webinar-alapú tölcsérrel

Egy tökéletes tartalommarketing rendszer felépítése

Organikus marketing: hogyan csábíts potenciális ügyfeleket a weboldaladra ingyen