Mit szeret a Google?

A keresőoptimalizált tartalomgyártás első és egyik legfontosabb szabálya, hogy nem a Google-nek írjuk a tartalmat. Mivel a cikkeinket elsősorban emberek fogják olvasni, ezért fontos, hogy adjunk nekik minél több kézzelfogható információt egy adott problémával kapcsolatban.

A legjobb hozzáállás az, hogyha nem próbálunk görcsösen első helyre kerülni a találati listában. Inkább azt a mentalitást érdemes elsajátítani, hogy hogyan tudunk minél jobb minőségű, minél hasznosabb tartalmat készíteni.

És hogy miért ez a legideálisabb hozzáállás az SEO-hoz? Egyszerűen azért, mert a Google azt szereti, amit az emberek is szeretnek. A Google-nek az a célja, hogy olyan tartalmat mutasson első helyen, ami egy adott problémát a lehető legalaposabban, legmélyebben jár körül.

Tehát a kérdés, amit érdemesebb feltennünk az inkább a “Hogyan gyártsunk minőségi tartalmat?”.

Hogyan gyártsunk minőségi tartalmat?

Természetesen ez egy szubjektív terület: lehet, hogy ami nekem hasznos tartalom, az másnak nem annyira, és fordítva. Ugyanakkor van néhány olyan tulajdonsága az SEO-nak, ami általánosságban érvényes a minőségi tartalomgyártásra. Ezek közül most az általunk vélt 5 legfontosabbat fogjuk ismertetni.

Egyetlen téma

Az egyik fontos kritérium, hogy egy cikkünk mindig csak EGY bizonyos témáról szóljon. Ha megfigyeljük, a találati lista első oldalát, minden cikk egyetlen témáról szól, ami ugye maga a keresett kulcsszó.

Értékesebb az olvasó számára, ha egy témáról szól a cikkünk, és azon belül ásunk nagyon mélyre. Ezzel ellentétben sajnos sokan olyan tartalmat gyártanak, amik több témát érintenek, de felületesen. Ezek a cikkek kevesebb eséllyel lesznek elől a Google-ben.

google seo

Könnyen olvasható

Idetartozik minden, ami a szöveggel, magával a tartalommal kapcsolatos. Figyeljünk a helyesírásra, és kerüljük a bonyolult, túlírt mondatokat. Nem árt tagolni a szöveget akár képekkel. Célszerű az egyszerűségre törekedni, hogy minél könnyebben átjusson a cikk üzenete minél több embernek.

Ha valami szakmai témáról írunk, ott esetleg nehezebb lehet az egyszerű megfogalmazás. Nyilván, aki jártas a témában, annak gyerekjáték lesz megérteni, míg egy laikusnak túl nehéz lesz megérteni, hogy miről szól a cikk.

Ezzel nincs is baj. Ha pontosan tudjuk, hogy a célközönségünk szakmabeliekből áll, nyugodtan rakhatunk szakkifejezéseket a cikkünkbe. Viszont, ha az olvasóink nem szakemberek, akkor próbáljunk meg minél egyszerűbben és érthetőbben kommunikálni.

Kutatáson vagy tapasztalat alapú

Az is megfigyelhető a találati listát böngészve, hogy a legjobb cikkek kutatáson vagy tapasztalaton alapulnak. Egy igazán minőségi cikket csak akkor írhatunk, ha nagyon átfogó tapasztalatunk van a témával kapcsolatban vagy mély pedig kutatást végeztünk abban a témában. Ha ezek közül legalább az egyik nincs meg, nem fog értékes cikk születni.

Ha valaki foglalkozott már behatóan egy adott témával, akkor azzal kapcsolatban sokkal könnyebben tud írni, hiszen saját tapasztalatból merítkezik és tudja miről beszél. De ugyanígy működhet a kutatásalapú cikkírás is, ha belerakjuk a kellő energiát és alaposan utánajárunk a témának.

Általánosságban elmondható, hogy a legjobb módja a tartalomgyártásnak, ha olyan írja a cikkeket, aki nagy tapasztalattal rendelkezik abban a témában amiről ír. Azért ez a legjobb megoldás, mert ez a személy viszonylag kevés energiabefektetéssel és időt spórolva tud kiváló tartalmat szállítani.

kutatás tapasztalat seo

Problémát old meg

Bár már volt róla szó, de fontos külön kitérni rá, hogy egy minőségi cikk valamilyen problémát orvosol. A kulcsszavak többsége ugyanis problémaalapú. Azaz a felhasználók általában egy problémára keresnek megoldást vagy azzal kapcsolatban kérnek információt. Ezt a keresett kulcsszavak alapján egyértelműen be lehet azonosítani.

A lényeg, hogyha valaki rákeres egy adott kulcsszóra és azzal kapcsolatban akar többet megtudni, akkor a cikkünk valóban ezt a célt szolgálja és ne legyen zsákbamacska. Ne legyen clickbait, ahol kiderül, hogy valójában fogalmunk sincs a probléma megoldásáról.

Ebből következik, hogy csak olyan kulcsszavakról írjunk cikket, ahol elő tudunk állni egy vagy több potenciális megoldással.

Iránymutatás

Az olvasók nem szeretik a lezárt történeteket, folytatás nélkül. Hiába adtunk egy konkrét megoldást az olvasó problémájára, mindig lehet mélyebbre ásni és többet megtudni. Mert általában mindig van egy következő lépés.

Fontos, hogy biztosítsunk lehetőséget az olvasónak, hogy tudjon még tájékozódni a témában. Ezt úgy lehet megoldani, ha linkeket rakunk a cikkbe, amik a témához kapcsolódó további cikkekhez viszik az olvasót. Így a cikkünk egyfajta “ultimate resource”-ként szolgál, mert egyrészt megoldást kínálunk a problémára, és nem távozik üres kézzel az olvasó. Másrészt pedig elérhetővé tesszük a további edukáció lehetőségét az olvasó számára.

Ez tehát az 5 legfontosabb tényező, amire érdemes figyelni cikkírás során. Ha képesek vagyunk ezeket betartani a tartalomgyártás során, akkor jó úton járunk az organikus elérésünk növelésében.