email marketing

B2B Email Marketing – Tippek egy Sikeres Kampányhoz

Az email marketing az egyik legrégebbi és leghatékonyabb online marketing módszer. A B2B-s email marketing lényege, hogy folyamatosan kapcsolatban tudunk maradni a leendő ügyfeleinkkel, akik még nem állnak készen az értékesítésre. De 3/6/12 hónap múlva már igen. És mi leszünk az első helyen a fejükben, ha jól email marketingeztünk. A személyes és releváns üzenetekkel hatékonyan tudjuk erősíteni a bizalmat, és lejjebb tolni ügyfeleinket az értékesítési tölcsérben.

Gyakran találkozhatunk olyan álláspontokkal, miszerint az email már lejárt lemez. 2020-ban van ennél hatékonyabb platform is a kapcsolatápolásra. Noha az elmúlt 10 év valóban kitágította a horizontot a marketing csatornák számát illetően, az email továbbra is egy jó módja az ügyfélszerzésnek B2B-ben.

Ebben a cikkben ütőképes tippeket fogsz kapni, hogy hogyan csináld jól az email marketinget és hozz ki ROI pozitív mérleget.

Email lista összeállítása

De kiknek is küldjük azokat a bizonyos leveleket? Az email marketing – meg úgy általában bármely marketing – egyik legfontosabb része, hogy meghatározzuk a célközönségünk. Egy releváns contact lista hiányában a legügyesebben felépített marketing kampány is kudarcra van ítélve.

ügyféllista email kontakt

Fontos, hogy adni is szeressünk, ne csak kapni. Manapság kevésbé válnak be az egyszerűbb értékajánlatú felhívások, mint például az “Iratkozz fel!”. Az emberek, akik felkeresnek egy weboldalt általában valamilyen problémát szeretnének orvosolni. Ezért elengedhetetlen, hogy az email címükért cserébe már a legelején nyújtsunk valamilyen azonnali gyógyírt.

Kell tehát valami “csali”, aminek fejében az érdeklődő kifejezetten meg akarja adni az email címét. Mi számít csalinak? Itt szóba jöhet tengernyi különböző tartalom. A lényeg, hogy informatív legyen, értékes és releváns. Itt egy lista a csaliként használható kontentekről:

  • ebook
  • whitepaper
  • cheat sheet
  • esettanulmány
  • ingyenes próbalehetőség
  • on-demand webinar

Tippek egy hatásos email marketing kampányhoz

Miután sikeresen összeállítottunk egy kontaktlistát, rátérhetünk magának a kampánynak a kivitelezésére. A következőkben 4+1 tippet osztok meg az email marketingről, amelyekkel több ügyfelet tudsz megtartani és konvertálni.

  1. Legyen köszöntő email

Semmi esetre se becsüljük alá a welcome email erejét, hiszen ekkor kerül be a lead nurturing fázisba. Maga a bemutatkozó rész letudható néhány mondatból, amiben a céged profilját ismerteted és elmondod, hogy mit várhat az elkövetkezendő emailekben.

email marketing

Az üdvözlő emailben fontos, hogy a feliratkozott lead megkapja, amit kért. Tehát ha az email kontaktért cserébe ebookot ígértünk, akkor azt első körben jutassuk el hozzá.

A személyes hangvétel mindig nyerő, itt sincs ez másképp. Gyakran találkozni sematikus, sablonos welcome email-ekkel, amik teljesen személytelenek. Ezekkel nem biztos, hogy már az elején emlékezetessé tudunk válni, így később nehezebb dolgunk lehet konvertálni a leadet.

  1. Automatizáció

Az email marketing klasszikusan olyan folyamat, amit könnyen automatizálhatunk. Erre számos szoftver ad lehetőséget:

Itt az automatizáció nem is arra fókuszál, hogy minél több emberhez jussunk el, hanem, hogy a meglévő email listában minél értékesebb tartalmat kapjanak a feliratkozók. Fontos, hogy személyreszabott legyen a küldött tartalom.

  1. Emailek gyakorisága

Milyen időközönként éri meg emailt küldeni a feliratkozónak? Két dolog a lényeg: nem akarjuk bosszantani a leadet, viszont szeretnénk ha minél gyakrabban eszébe jutnánk. (“top-of-mind”)

B2B-ben az értékesítési folyamat általában több időt szokott igénybe venni. A potenciális ügyfélnek idő kell felderíteni a problémát és a lehetséges megoldásokat megbeszélni stakeholderekkel. Hetekig/hónapokig eltarthat amíg ténylegesen dönt egy cég mellett. Ha nem tartunk ki ez alatt a döntési időszak alatt a végéig, akkor elveszíthetjük a leadet.

email idő gyakoriság
  1. Email tárgya

Nem elég, ha kiküldünk egy emailt. Muszáj energiát fektetnünk abba, hogy meg is nyissák az emailt.

Emailek garmadája közül kell kitűnnie a miénknek. Ha rossz tárgyat írunk, kevesebben fogják megnyitni az emailt, kevesebben fogják elolvasni. Ha jó tárgyat írunk, többen nyitják meg és többen fognak kattintani. Néhány tipp a tárgyhoz:

  • ne legyen túl hosszú (5-7 szó maximum)
  • fontos (kulcs)szavak kerüljenek az elejére
  • előnyös ha megszólítjuk a személy/cég nevét már a tárgyban
  • ne legyen félrevezető
  • használj számokat

+1 tipp: A/B test

Az email marketing egyik nagy előnye, hogy szinte teljes mértékben tesztelhető. A tárgy mezőt folyamatosan lehet A/B tesztelni minden kiküldött email esetében.

Hogyan teszteljünk? Egyszerre csak egy elemen legyen a fókusz, mert így pontosan meg tudjuk mondani annak az egy elem változtatásának hatásait. Az emailek kiküldésének a napja és az idő szintén fontos, így ezeket is célszerű tesztelni.

A legjobb, ha sikerül beépíteni az összes marketing folyamatba a tesztelést, hiszen ezzel folyamatosan optimalizálunk. Mindenképp tartsuk számon a teszteredményeket, és ne vesszünk el az adathalmazban. A statisztikák rendszerezésére és elemzésére az egyik ajánlott szoftver a Marketo.

Az email marketing koránt sincs még kivonva a forgalomból, és igenis számottevő játékonak bizonyul a lead nurturing folyamatában. Mint láthattuk, néhány hatásos taktika bevetésével kiválóan optimalizálható, és nem kerül sokba. Érdemes tenni vele egy próbát.

Cégre szabott B2B marketing képzések és tanácsadás >>>